نظرت چیه ؟

مرکز هم فکری و انتقال تجربه

همین الان ثبت نام کن و از ما باش

ثبت نام

توجه : وارد کردن هر دو گزینه ایمیل و موبایل اجباری نیست فقط یک مورد کافی است.

پرسشنامه

کد امنیتی

تغییر

یاد آوری کردن کلمه عبور

چنانچه رمز عبور خود را فراموش کرده اید ایمیل خود را وارد کنید تا اطلاعات حساب کاربری برای شما ارسال شود.

یاد آوری کلمه عبور به وسیله موبایل

یاد آوری کلمه عبور به وسیله ایمیل

آشنا بودن اطلاعات از درست بودن اطلاعات مهم تر است!

⭕️آشنا بودن اطلاعات از درست بودن اطلاعات مهم تر است!⭕️
(خطاهای ذهنی رایج و تکنیک های کاربردی برای استراتژیست ها-4)

عزیزترین شما می خواهد یک سفر 1000 کیلومتری داشته باشد. چه زمانی بیشتر نگران هستید؟ زمانی که وی با هواپیما مسافرت می کند یا یا اتوبوس! بدیهی است که جواب اکثر ما هواپیماست! اما خودمان هم می دانیم که واقعیت چیز دیگری است. 

این سوگیری “یک قاعده سرانگشتی” و یک میان بر ذهنی است که برای تخمین یک احتمال استفاده میشود. افراد برای حدس احتمال وقوع یک پیامد بر اساس میزان شیوع یا رواج آن مبتنی بر زندگی و تجربیات خود اقدام می کنند. بر اساس این روش افراد تخمین احتمالات پیچیده را بر اساس تجربیات قبلی خود به سادگی برآورد می‌کنند. 

به عبارت ساده تر، ما بر اساس گزارشات آماری تخمین نمی زنیم بر اساس آنچه در ذهن خود مرور می کنیم احتمال رخدادهای مختلف را حدس می زنیم. وقتی یک هواپیما می افتد تمام رسانه ها پوشش می دهند اما وقتی یک ماشین تصادف می کند هیچ رسانه ای پوشش نمی دهد.  حتی وقتی هواپیمای ماهان در ترکیه با گارد ریل برخورد می کند BBC پوشش می دهد!  به همین دلیل وقتی ما می خواهیم خطر ناشی از مسافرت را تخمین بزنیم، به ذهن خودمان رجوع می کنیم و چون اطلاعات مربوط به سقوط هواپیما دسترس پذیرتر است، احتمال آن را بیشتر ارزیابی می کنیم. 

به این سوگیری می گویند: سوگیری مبتنی بر آشناگرایی یا دسترس پذیری  Availability


نظر دهی

برای نظر دهی باید وارد سایت شوید. با تشکر